Temat för helgen: Mycket

Egentligen gäller väl mycket inte bara för den här helgen. Ända sedan min egen födelsedag har det varit mycket.

Mest mycket roliga saker faktiskt och bara lagom mycket på jobbet.

I går var det först mycket köer på vägen till Nykvarn. Det kanske i sig själv inte var så roligt men det som kändes mycket bra var att jag kunde ta det med ro och inte blev stressad eller fick ont i magen.

Och sedan, efter ett stopp på Ica Maxi i Södertälje där det fanns mycket att lockas av i matväg, blev det en mycket trevlig kväll.

Jag har saknat att hänga med Malin och Ronnie och deras coola killar.

Först hade jag tänkte sova över men eftersom jag skulle vara i Åkersberga redan klockan 13 i dag valde jag att åka hem i natt i stället.

Då var det lite trafik, fast ganska mycket regn och jag körde mycket fort. Fast inte för fort.

När jag kom hem var jag mycket tursam och hittade en parkeringsplats i mitt eget kvarter efter bara två vändor av sökande.

I dag var jag mycket effektiv och trots att jag gjorde några ärenden, som bland annat innefattade att försöka snabbt köpa en grej på en affär där det var mycket annat folk som inte alls verkade tänka att de skulle vara snabba, kom jag fram till Åkersberga fem minuter innan utsatt tid.

När alla sedan kommit fick Matilda många presenter och blev mycket glad.

Den här gången var det också Matilda som dukat och dekorerat bordet och det var verkligen mycket fint.

Mycket gott att äta hade de ordnat också; kallskuret, olika sallader, potatisgratäng, ost och gott bröd. Och efteråt goda tårtor – alla gluten- och mjölkfria och ändå så goda.

Vi pratade och skrattade mycket, som vi ju faktiskt oftast gör när vi ses i min familj.

När jag till slut kom tillbaka till stan var det mycket ont om parkeringsplatser.

Jag hade säkert kört åtta vändor och nästan bestämt mig för att det nog inte fanns en enda laglig plats kvar i hela Birkastan när jag plötsligt hittade en. Visserligen kanske fem kvarter hemifrån, men det är ju bara bra för mig att promenera lite så jag blev mycket glad åt det.

På det hela taget känner jag mig mycket nöjd med helgen. Och då är den inte ens slut än.

I morgon kan det mycket väl bli mycket roligt också.

Och kanske lite shopping.