Ett gott slut

Jaha, så var 2014 här.

Med blanka ark och nya kritor till.

Men trots alla förväntningar på en ny start och goda föresatser brukar ju inte Nyårsdagen vara den dagen man river igång med full energi.

Nej, då vill jag helst mysa i soffan, äta onyttig mat och se på Ivanhoe.

Och jag tror faktiskt jag ska göra det mesta av det där.

Utom den onyttiga maten.

Den tror jag att jag ska byta ut mot en liten promenad.

För jag känner mig positiv och stark i dag.

Säkert tack vare att mitt 2013 fick ett gott slut.

En trevlig kväll med fina vänner.

God mat, mycket prat och många skratt.

Även om jag började 2014 med att få stryk i Trivial Pursuit.

Fast det var väl inte mer än rättvist, för vi gick ut ur 2013 som vinnare.

Och har ett helt år på oss att ta revansch.

20140101-112622.jpg

4 reaktioner till “Ett gott slut

  1. Jag tror det var Croneman i DN som skrev att alla vet ju att det egentligen nyåret firas i augusti, när semestern är slut. För det är då man har ork och lust till att genomföra alla löften. Vem orkar en mörk och dyster dag i januari liksom?

    Härligt att gårdagen blev fin!

  2. I will not keep calm… – Låter troligt. Fast å andra sidan är det väl inte meningen att man ska infria alla sina löften redan den första januari?
    Åsa – Så får det bli! Hoppas vi ses i Göteborg?
    J – Vi får se till att det blir så! Hoppas du också hade en fin nyårsafton.

Lämna en kommentar