Ni som gillar champagne…

Jag tror att jag börjar få smak för champagne.

Även om jag inte är renlärig utan kan tänka mig cava och prosecco också.

I vilket fall som helst behöver jag expertråd:

Om jag ska köpa champagneglas (när jag ska köpa), ska jag då köpa såna här:

01

Eller såna här:

112061_4

Det jag gillar med de senare är, som ju illustreras på bilden, att de kan användas till desserter och även andra typer av drinkar.

Medan de första är nästan uteslutande för champagne.

Och svåra att diska.

Men det här med att välja är ju inte min starka sida så nu vill jag ha synpunkter.

Tack.

Är det bara jag som undrar?

Jag har precis kommit hem från en trevlig middag med bloggvänner.

Inte bara har jag fått god mat, prat och skratt, jag har också sett Mall of Scandinavia för första gången.

Jag tycker att det var ett sympatiskt centrum.

Nu kan jag ha haft tur med tajmingen men det var svalt och skönt, nytt, rent och fint och inte alls många människor.

Det är bara en sak jag funderar över.

Vad sjutton gör folk på offentliga toaletter egentligen som gör att toalettsitsarna alltid sitter på sniskan?

Hur stadiga toalettsitsen än verkar och hur ny toaletten än är så kan man ge sig tusan på att sitsen är lös.

Inte för att det kommer att vara det bestående minnet av den här kvällen och middagen, men jag kan inte låta bli att undra.