Ännu mer kravlöst

Jag hoppas ni inte blir arga om jag påstår att det var skönt att vakna till ljudet av ihållande regn mot plåttaken.

För mig betydde det en dag helt utan krav.

Visserligen hade jag tänkt att jag skulle röja i källarförrådet om det regnade.

Men det var min första lediga dag efter en lång och intensiv arbetsvecka.

Sovrummet var dunkelt, svalt och skönt och sängen mjukt omfamnande.

Det blev en riktigt lång sovmorgon istället.

Och så kom jag på att det var mycket viktigare att måla om mitt nyckelskåp.

Det enda jag inte är nöjd med vad gäller den här dagen är att jag inte kan sluta småäta.

Jag måste verkligen se till att komma igång med att ordna riktiga måltider till mig själv.

Kommer väl att hända typ ungefär vid samma tid som jag verkligen tar mig för att röja i källarförrådet.