Fokus moln eller guldkant?

Moln: De senaste veckorna som skulle vara mina ‘lugna’ veckor då jag skulle hinna arbeta med flera olika projekt blev plötsligt några av de stressigaste veckor jag upplevt. Möten hela dagarna gjorde att jag blev tvungen att arbeta på kvällarna för att kunna leverera vid de datum jag lovat. 10-14 arbetstimmar varje vardag plus en hel del på helgen med.

Guldkant: Jag inser att jag faktiskt lyckats bli en uppskattad och eftertraktad samarbetspartner på arbetet. Och jag har fått vara med vid flera både intressanta och inspirerande möten.

Moln: I dag var det en arbetsuppgift som det var absolut nödvändigt att jag gjorde innan jag kunde lämna kontoret. En som krävde att jag fick en fil med data från ekonomiavdelningen innan jag kunde göra min del. En fil som inte dök upp i min inkorg förrän klockan redan var fyra på eftermiddagen.

Guldkant: Det faktum att filen var så sen gjorde att jag hann färdigställa ett stort projekt som jag hållit på med i flera veckor nu. Hade filen kommit tidigare hade jag nog åkt hem så fort jag var färdig med min del, kollapsat i soffan och blivit tvungen att arbeta mer i helgen. Nu känner jag att en ganska stor del av helgen kan bli jobbfri.

Moln: Eftersom jag arbetat så mycket har jag dels gått och lagt mig sent och dels varit så uppe i varv att jag haft svårt att sova. I natt blev det ännu svårare eftersom det regnade och jag inte kunde sluta oroa mig för mina grannar som har läckande tak.

Guldkant: Jag har läst ut Vårlik av Mons Kallentoft. Nu kan jag snart lämna tillbaka böckerna jag fick låna av fina Johanna.

Som helhet måste jag säga att det varit en bra vecka. Men jag hoppas att nästa vecka blir lite lugnare. Även om chansen till det nog inte är så stor eftersom det är min stora rapporteringsvecka.