Steg för steg

Det går inte fort men steg för steg tar vi den här lägenheten närmare julskick.

I dag har jag gått säkert fem gånger till tidningsåtervinningen med glossiga heminredningstidningar.

Det känns ganska hemskt när jag tänker på hur mycket pengar jag lagt på den typen av tidningar.

Men det finns inte plats att spara dem och tyvärr är jag inte lika duktig som Linda K som gör fantastiska inspirationspärmar bland annat med material från de tidningar hon köper. Typiskt en sån grej som jag tänker att jag ska göra men aldrig gör.

Men i dag har jag faktiskt fått tummen ur och förutom städning, tvättning och lite annat faktiskt snyggat till tändsticksaskar. Det låg förut en scrap-booking-affär på Tomtebogatan och jag kunde inte låta bli att köpa några ark papper med vackra mönster som legat oanvända sedan dess. Nu har jag använt dem till att klä vanliga tråkiga tändsticksaskar.

Det går att ana en av dem på bilden av mitt soffbord nedan.

Steven har förutom att vara delaktig i städande och tvättning burit ner saker till källarförrådet. Dessutom har han skruvat och fixat med stolarna vi fick vid höststädningen så att de är stadiga. Nu har vi ställt dem vid köksbordet och som jag hoppades fick det plats tre på varje sida om bordet. Dags för små middagsbjudningar kanske.

Tyvärr syns det inte så bra på bilden. Det är för mörkt nu. För mörkt för fotografering också. Och ändå försökte jag fotografera mitt piffade soffbord. Men det syns ju inte på bilden att ljusmanschetterna har glittrande röda glaspärlor eller att den röda Marimekkoskålen är fylld med choklad i silverpapper. Inte heller syns den lilla söta ljusmobilen jag köpte i Köpenhamn.

Om jag lyckas komma hem medan det fortfarande är ljust den här veckan får jag ta bättre bilder. Nu ska jag läsa lite bloggar och titta på tv innan jag går och lägger mig i en nybäddad säng. Med ett gott samvete eftersom vi ändå fick mycket gjort i dag.

4 reaktioner till “Steg för steg

  1. Yllet – Jag gillar verkligen heminredningstidningar. Jag blir inspirerad och får många bra idéer. Men frågan är ändå om det verkligen är värt pengarna. Jag får i fortsättningen bara handla där man inte köar bredvid tidningshyllan!

Lämna en kommentar