Varför jag är glad att det regnar

Just nu spöregnar det här.

Och jag är glad att det regnar.

Av två anledningar.

Dels slog ‘Oj, jag har semester efter att ha jobbat häcken av mig hela våren‘-tröttheten till i dag.

Promenaden hem i går kväll hjälpte kanske till också, kroppen känns lite extra gammal och stel i dag.

Dels åkte jag ju på något slags bevattningsansvar för min svägerskas växter ute på Ingarö.

Utomhusväxter för all del men bland annat tomatplantor och annat som tydligen vill ha mycket vatten.

Min plan är att åka ut till Ingarö i morgon men eftersom de här plantorna tydligen är bortskämda med daglig vattning är jag glad att det regnat både i går och i dag.

I dag tar jag det bara lugnt.

Lyssnar på Eric Gadd, och hittade Olle Ljungströms fantastiska cover på ‘Bara himlen ser på‘, tittar på tv och slösurfar.

Snart får det dock gärna bli ett uppehåll i regnandet eftersom jag måste ut och köpa lite mat.