Än slank hon hit, än slank hon dit

Det har varit körigt i dag. Mycket jobb och flera olika typer av möten utspridda över en inte alltför stor del av Stockholm men ändå utspridda. Tyvärr var alltid antingen platsen jag skulle från eller till inte i anslutning till tunnelbana eller buss.

Min bil stod inskottad (men inte längre, Steven har varit helt underbar och skottat ut och flyttat den till en bättre plats i kväll) så jag tog taxi. Normalt en dyr men smidig lösning och jag kunde inte tänka mig att snön skulle innebära för stora problem.

Det hade den nog inte gjort. Även om det fanns rikligt av den. Både i form av plogvallar som gjorde gatorna trängre och djupa, snömoddiga spår på gatorna. Men det var det faktum att den kombinerades med otaliga tillfällighetsbilister som gjorde att hela stan var igenkorkad av köer.

Med tillfällighetsbilister menar jag sådana som inte kör i stan så ofta. Som alltså är lite osäkra på hur de ska köra. Som inte vet var bussfilerna går när vägbanan är täckt av snö.

Trots detta blev alla mina möten av. Det andra mötet blev något försenat och det tredje ganska mycket försenat. På grund av tidigare nämnda omständighter samt en tredje faktor; en taxichafför som körde fel två gånger. Men det visade sig att två andra personer som skulle vara med på samma möte var ännu senare så det gick bra ändå.

Faktum är att alla dagens möten gick bra. Nu sitter jag visserligen och jobbar eftersom två av dagens möten var privata. Men jag börjar känna att det här arbetsåret i princip är avrundat och klart. Ingen dum känsla alls.