Tar till en livlina

I dag har jag arbetat hemifrån.

Det är inte så socialt men väldigt effektivt.

På lunchen tog jag mig bort till mitt postutlämningsställe.

Jag åkte faktiskt buss dit eftersom jag hade lite bråttom.

Och fick mig en trevlig pratstund på bussen med några dagisbarn som skulle till Polismuséet.

Eftersom postulämningen är på ett ICA Supermarket passade jag på att handla lite.

Tyvärr finns det alldeles för mycket dumheter på ICA Supermarket.

Som de här pretzelbitarna jag omöjligt kan motstå.

Hur smart är inte det av pretzelfabriken att ta alla trasiga pretzlar, smaksätta dem och sälja?

IMG_1561

Trots min lilla busskonversation kände jag att jag behövde lite mer social kontakt när arbetsdagen var slut.

Så jag tog till en livlina.

Jag ringde en vän.

Och fick faktiskt prata med två. Både Ronnie och Malin.

Tack vare det känns den här dagen lite mer meningsfull.

Resten av veckan borde gå som en dans.

Bara jag hittar en parkeringsplats till bilen i morgon bitti.

4 reaktioner till “Tar till en livlina

  1. Jag fick bara prata och träffa en av dom. Frun i huset var sen p.g.a arbetet. Men det fanns två småkillar istället.

  2. dom dära pretzelserna alltså *droool* måste köpa nästa gång jag hämtar ut saker på posten. men jag måste fråga. vilken buss tar du då? för hämtar vi paket på samma ställe dvs ica Vanadis så förstår jag inte alls vilken buss du tar?

  3. Shadaim12 – Välkommen hit! Det är väldigt lyxigt att kunna arbeta hemifrån ibland. Fast det passar förstås inte alla yrken.
    Lillemor – Ah. Jag ringde nog för sent för killarna, och Malin hann komma hem medan jag pratade med Ronnie. 🙂
    Erika – Nej, jag valde faktiskt ICA Supermarket Sabbatsberg. Båda kändes lika långt bort men den kändes mer som på vägen till annat. Typ stan. Och då kan jag ta 69:an (47:an höll jag på att säga, men så heter den ju inte längre).

Lämna en kommentar