Incheckad och klar

Nu har jag valt sittplats och checkat in på flyget till Köpenhamn i morgon.

Incheckad och klar!

Fast långt ifrån klar förstås.

Jag har både jobb och packning kvar att få färdigt.

Och som vanligt kröner vi helgen med tid i tvättstugan i kväll.

Men den här boken som jag läser just nu (Watching the Dark av Peter Robinson) är så mycket mer spännande än både arbete och packning så det blir inte så mycket gjort.

Nåja, jag har ju hela dagen och natten på mig.

Gårdagens äventyr

Jag har varit och är gräsänka den här helgen.

Det har i princip inneburit att jag inte kommit ur mysdräkten på hela helgen.

Inte mycket att blogga om direkt.

I går tvättade jag håret för första gången sedan jag klippte mig.

Efter det brottades jag en stund med upptäckten av hur kort det faktiskt är (inte alls egentligen).

Och försökte intala mig själv att det växer ut igen (det kan väl bara ta en så där två år att växa ut 25 centimeter).

Då satte jag faktiskt på mig kläder och gick ut på en promenad i ett försök att komma ifrån dessa tvångstankar.

Under promenaden såg jag människor som åkte skridskor trots att jag för övrigt upplevde Stockholm som helt snöfritt.

Jag såg också en liten vit hund med designerväst sätta av som ett skott efter en stackars harpalt.

Som tur var kom harpalten undan.

När jag försäkrat mig om det gick jag hem och tittade på Harry Potter.

Han kom också undan (Voldemort) och då gick jag och la mig.

Yippie – lördag. Liksom.

IMG_1502