Denna fåfänga längtan

Jag är troligen inte ensam om att längta efter vår nu.

Och dagar som den här, när himlen är hög och blå och solen strålar känns den ju inte så långt borta.

Så det är väl egentligen inte en fåfäng längtan; förr eller senare kommer våren.

Det vet vi ju faktiskt.

Jag önskar jag kunde känna samma säkra förtröstan när det gäller annat jag längtar efter.

Men i dag har jag ont över ögon och kindben, till och med i öronen, som om en riktig dunderförkylning är på väg att bryta ut.

Så vore det inte för solen och de spirande vårblommorna på mitt köksbord skulle jag kanske inte ens tro på vårens framtida ankomst i dag.

IMG_9859

6 reaktioner till “Denna fåfänga längtan

  1. Krya på dig! Ska nog uppdatera det här hemmet med lite vårblommor också. Eller så nöjer jag mig med tulpaner ett par veckor till. För jag njuter ju verkligen av snön :).

  2. Jag känner mig lite dubbel där. Såklart att ljus och vår lockar, men jag känner mig inte klar med vintern. Har åkt för lite skidor. Vill åka mer!

  3. Våren är så välkommen – man blir ju gladare och piggare 🙂 skall dock till Norrland nästa vecka, en litet besök hos vintern.

  4. Tant Augusta – Jag fick de där fina vårblommorna av en kollega, och snart köper jag nog lite nya tulpaner. Jag ska kolla in enkäten. 🙂
    Yllet – Tack. Just nu, peppar, peppar, känns det faktiskt bättre. Kram.
    Fraidi – I söndags när solen lyste så fint och jag såg folk som åkte skidor blev jag faktiskt lite sugen på att bli vintersportare igen. Det är roligt att åka skidor, det är det. 🙂
    Åsa – Hoppas du får en fin tur norröver. 🙂

Lämna en kommentar