En höstlördag

Dagen började spännande. Med tid i tvättstugan.

Sedan en liten promenad i höstvädret som slagit om och bjöd på blå himmel och sol.

Vi gick till vårt stamställe Bönor&Bakat och åt en lördagslunch. Den här gången kunde vi lägga beslag på sofforna och där satt vi och njöt vår lunch medan dagen mulnade på igen.

Väl hemma igen dokumenterade jag gården i höstskrud med en kamera som insisterade att jag blivit darrhänt.

Sedan la jag upp godiset vi köpt utifall att det kommer några amerikaniserade barn och ringer på. Är man bacillofob, och det är jag, måste det vara godis i omslagspapper. Vilket betyder att bortsett från de salta patronerna som Steven gladeligen kommer att äta upp kommer det säkert finnas godis i vårt skafferi en lång tid framöver.

Därefter trollade Steven fram Sex & the City 2 som jag på något sätt lyckats undvika att se tills nu. Soligt, färgglatt, ytligt och roligt och perfekt för en grå lördagseftermiddag. Och vem vet vad som kommer att hända under kvällen. Steven har lagt in några Lottorader så innan kvällen är slut kanske vi bokat vår egen resa till Abu Dhabi.

7 reaktioner till “En höstlördag

  1. Det var en höstlördag som heter duga det! Vackraste bilderna jag sett på länge. Har beställt Sex and the city 2 på DVD, men den har inte släppts ännu? I alla fall väntar man fortfarande och har heller inte lyckats se. Den hade redan slutat gå på bio innan Spader kom till skott. Det var inte något stort bio-år med tanke på hostan och ingen film man tar med Junior på heller. Inte för cityn, men väl för det andra….

    Hos Åsa H kom vi på att man kan beställa hem pizza, så det ska vi göra. Minsann!

  2. Spader Madame – Du är så snäll, men jag måste nog skriva och tipsa dig om en massa riktigt duktiga fotobloggare. 🙂
    Det kan väl vara så att Steven har mer informella kanaler… 😮
    Och jag håller med om att det nog inte är en film för Junior.
    Här blev det också pizza. Men igen var det Steven som ordnade hemleveransen.

  3. Spader Madame – Personligen är jag ju väldigt förtjust i Steven. 🙂
    En av anledningarna till att jag gillar bloggen som dagbok, att jag kan få med bilder och videoklipp.
    Det var verkligen intressant med de där rosknopparna som såg ut som om de skulle slå ut vilken dag som helst när de troligen redan har fryst ihjäl. Och den puderrosa blomman som visade vissa tecken på att var vissen men ändå såg ut som den ännu inte slagit ut helt. Jag var bara tvungen att fotografera dem.

  4. Underbart söt tvättpulverask. Fikat ser otroligt gott ut. Ska lägga stället på minnet. Bra fika ska man ju ha då och då 🙂 Fina rosor och sedan lite film på det. Härlig lördag helt enkelt.

  5. Anna – Om man letar finns det ju mycket vackert också på hösten. Även om den stundtals kan kännas väldigt grå. 🙂
    Fru Choklad – Ciabattan på Bönor&Bakat känns alltif som om de bakat den precis innan man får den, luftig och spröd. Jag rekommenderar absolut ett besök. 🙂
    Hoppas du också hade en skön lördag.

Lämna en kommentar