Omar flyttar in

Egentligen var det ett tag sedan Omar flyttade in här. Men det var först i dag som jag fick honom upplyst så att han var redo att fotograferas.

Han kom hit från IKEA i Kungens Kurva efter att det läckt in vatten i köket och alla saker flyttats omkring. Jag bestämde mig då för att jag inte längre ville ha mina kokböcker i fönstret.

Egentligen är inte Omar idealisk för böcker eftersom gavlarna är öppna. Men det är ju tack vare det som jag kan ha honom i mitt trånga kök utan att det ser för trångt ut.

Så de flesta kokböckerna får ligga ned. Men å andra sidan fick jag plats med en hel del andra grejer och dessutom tycker jag det ser mysigt ut med ljusslingorna som jag kunde linda runt gavelstolparna.

Tipset om Omar fick jag av min granne och styrelsekollega som också har en Omar i köket. Och två i badrummet. Tack Emily!

4 reaktioner till “Omar flyttar in

  1. Även jag har den i köket, två st ovanpå varann! Fast jag fick inget tips, bara konstaterade när jag väl var på Ikea att den jag tänkte ha inte funkade, och såg den här istället.

  2. Tesa – Välkommen hit! Jag har liksom ingen ro att strosa på IKEA längre. När jag någon gång åker dit är jag på jakt efter något specifikt. Så jag behöver tips. 🙂

  3. Emily – Det är inte alla tjejer som är villiga att dela med sig av sina killar, jag tycker det är fint av dig att du gör det. Speciellt om du tycker att han är bäst. 😉

Lämna en kommentar