Early bird special

Jag har varit på utflykt i dag.

Med bilen.

Egentligen gillar jag inte att vara på utflykt med bilen just på söndagar.

Söndag kväll är den svåraste tiden att hitta parkeringsplats i mina kvarter.

Iallafall om man vill ha bilen parkerad hela natten.

Och det vill jag ju oftast natten mellan söndag och måndag.

Men min syster och jag skulle till Stenladan i Steninge strax utanför Märsta.

Jag vill inte påstå att det är omöjligt att ta sig dit med allmänna kommunikationer men nästan.

Så vi tog min bil.

Det blev en lyckad utflykt; kul saker att titta på.

Och en riktigt god brunch.

När jag kom tillbaka hem närmade sig klockan halv fem och jag var riktigt nervös vad gällde chansen att hitta parkeringsplats.

Det såg också väldigt fullt ut och några bilar verkade redan vara på jakt.

Men jag hittade faktiskt en nästan utanför min port.

Lite trång och svår att komma på plats i men ledig och laglig.

Åtminstone fram till klockan sju i morgon bitti.

Så i morgon är det jag som kommer att vara onormalt — för mig iallafall — tidigt på jobbet.

Det behöver inte nödvändigtvis vara något dåligt, bara jag vaknar när väckarklockan ringer.

Och det finns kaffe på jobbet.

För det finns en hel del att göra på jobbet den här veckan.