Det var i går det


I går hann jag inte släppa ut håret.

Inte under arbetstid iallafall.

Sista arbetstimmarna innan semestern var precis så där hektiska som man tänker varje år att de inte ska få bli nästa år.

Men efter jobbet bytte jag om, släppte ut håret och åkte till Malin och Ronnie.

Det är så himla skönt och praktiskt nu när de inte bor i Nykvarn längre.

Även om det är lite omständligare att åka dit nu när de stängt Karlbergs pendeltågsstation.

Stationen på Odenplan var blänkande fin men den är ju inte bara lite längre bort, det känns som att göra en onödig omväg att först ta sig dit.

Väl hos Malin och Ronnie fick jag inte bara trevligt sällskap; jag blev bjuden på en fantastiskt god middag också.

Och jag fick skjuts hem i deras nya bil, väldigt lyxigt.

I dag har jag nyttjat första semesterdagen till att göra precis ingenting.

Ja, förutom att köra en tvätt och en disk.

Och rengöra köksbänken väldigt noggrant eftersom jag glömde fälla ut mjölkpipen i Nespressomaskinen.

Igen.

Och lite annat.

Men det har känts som om jag gjort ingenting eftersom det har varit helt upp till mig huruvida jag gjorde något.

Det är semester det!

I morgon blir det lite körigare, men mest bra och roliga saker.

Så det kommer att kännas som semester det med.