Som i en Jane Austen-film

Jag hade en ny klänning på mig i dag.

Jag har flera klänningar från samma designer.

I samma modell.

I samma storlek.

Så jag provade inte den här innan jag köpte den.

Den här designern…

Hur ska jag uttrycka det finkänsligt…

Hon är inte lika nära Dolly Parton i bh-storlek som jag.

Och hennes överdelar passar oftast bättre för kvinnor som liknar henne mer än mig.

Men just den här klänningsmodellen har fungerat bra för mig.

Det enda är att jag måste ha ett linne under så att urringningen inte blir lite väl vid och djup, vid på djupet alltså.

Har fungerat alltså.

Den här nya klänningen var lite extra tajt över bröstet.

Jag lät inte det hindra mig för den är i en fin färg, har en trollslända i mönstret och ordet Love broderat i rosa.

Ni fattar ju!

Så hela dagen i dag har jag känt mig som en skådespelare i en Jane Austen-film.

Som om jag hade en korsett på mig som både komprimerade bysten lite sedesamt och skapade en lite busig klyfta.

Jag vet inte om det var det eller ett meddelande jag fick under dagen men jag har känt mig riktigt attraktiv hela dagen.

Så ett riktigt bra köp, den där klänningen.

Även om jag inte är säker på om jag kommer att ha den på jobbet igen.

Det händer så omtumlande saker när jag känner mig så där läcker.


5 thoughts on “Som i en Jane Austen-film

  1. Oh! Jättefin! Vem är det som gör den?
    Annars kan jag rekommendera Stockholms klänningsfabrik, underbara jersey-klänningar med ordentligt med plats för rejäla kardyller. Har många helt fantastiska mönster. jag har nog närmare tio stycken nu, alla förutom två i samma modell. Lite korta kanske, själv har jag alltid sån där tyllunderkjol under men det funkar nog med leggings eller liknande om man känner sig naken. (PS, såg att de hade ett stort gäng med 50/70% rabatt på Stank på Folkungagatan förra måndagen när jag råkade gå förbi där på en lunchpromenad – dessvärre/bättre var det ”bara” två som passade mig – de allra flesta var alldeles för stora över bysten. Samma butik vid Fridhemsplan hade några få på 50% igår och nån affär jag glömt namnet på (Miller, kanske?) mellan st eriksplan å Odenplan hade några stycken också på 50% )

  2. Johanna – Märket är Gossip och alla de affärerna du räknade upp brukar ha kläder från dem. Men den här klänningen köpte jag i en boutique på Götgatan som jag inte kommer ihåg namnet på, började på A. Plus att de har en egen liten butik bara ett kvarter från där jag bor.
    Mrs E – De har utförsäljning nu så om jag hinner förbi är det inte omöjligt att jag gör just det. 🙂

Kommentera

