Ett skålpund kött

Sommaren är här.

Den svenska sommaren.

Så säger jag inte för att det regnade i dag.

Jag var väldigt nöjd över det eftersom jag fick använda min fina rosa regnrock igen.

Men med den svenska sommaren kommer insektsbett.

Årets första myggbett fick jag för en dryg vecka sedan, på vänster stortå.

Det kliade något så infernaliskt.

Fast det var ändå bara ett myggbett.

I går kliade det minst lika mycket på höger hand så jag trodde att jag fått ytterligare ett.

Vid närmare inspektion visade det sig att det måste vara ett bromsbett.

Det saknas en stor — enorm — bit hud på handen nämligen.

Ett skålpund kött är borta.

Det är mer som en månkrater än ett bett.

Jag överdriver inte!

Ok.

Lite kanske.

Jag tänker iallafall försöka distrahera från skadan i fråga med vackert rosamålade naglar.

Det är bara ett problem.

Den rosafärgen matchar inte färgen på regnrocken.

Så i morgon får det inte regna.

3 thoughts on “Ett skålpund kött

  1. Usch – myggbett är inget vidare. Jag använder Kestine, xylocainsalva och hydrokortisonsmörj på mina. Det hjälper lite.

  2. Johanna – Jag ska genast införskaffa allt det där. 🙂
    Tant Augusta – Eller hur! Såna där som ger sig ut och fjällvandrar måste vara dödslängtande dårar. 😉

Kommentera

