Huskatt

Jag skulle egentligen blivit hämtad redan vid åttatiden på midsommaraftons morgon.

Men när jag redan var redo för avfärd fick jag besked om att skjutsen skulle bli försenad.

Så jag dammsög, tömde diskmaskinen och lite sånt pyssel.

Det kändes trevligt när jag kom hem i går kväll.

Och gjorde att jag kunnat vara riktigt lat i dag.

Vädret var som gjort för att bara vara uppkrupen i soffan som en huskatt hela dagen.

Som bonus fick jag använda — äntligen — min nya regnrock när jag gick ut för att handla lite.

Mest har jag övat på zen, acceptans av sakernas tillstånd och tålamod.

Inte mina starkaste grenar.

Så det ska bli skönt att få åka och jobba i morgon.

Även om det betyder att jag måste duscha och ta på mig jobbkläder.

Kommentera

