Fest och familjemiddag.

Jag åkte på midsommarfest.

Jag hade roligt.

Sillunch, femkamp, grillning, gamla bekanta, nya bekanta, snapsvisor, mera sång och efter en magiskt fin dag det obligatoriska midsommarregnet.

I morse vaknade jag på Ingarö.

Vädret var grått och regnigt och det kändes helt ok, liksom att få ligga kvar i sängen och mysa tills det var nästan lunchtid.

Men efter en god brunch inledde vi förberedelserna för en midsommardagsträff med familjen.

Mera god mat, mera prat och skratt.

Och minsann om inte det fina vädret kom tillbaka.

Men nu är jag hemma igen och myser i soffan.

Lagom doser med socialt umgänge passar mig bäst.

Och i morgon ytterligare en härligt ledig dag innan det är dags att jobba igen.

Långhelger är en bra uppfinning.

Kommentera

