Segt

Det är segt nu.

Långa möten i små mötesrum.

Långa, trötta kvällar.

Förhoppningsvis hittar jag lite tid att faktiskt jobba i morgon.

Så att jag får upp energinivåerna lite.

Jag lyckades uppbåda tillräckligt med ork för att handla sånt jag ska ta med till midsommarfirandet.

Och köra en tvättmaskin.

Men jag har inte bestämt vad jag ska ha på mig, inte strukit och inte packat.

På sätt och vis hoppas jag att det ska regna på midsommar så att jag får använda min nya, fina regnrock.

Fast det vore inte rätt att önska det väl?

Det är nog bäst att jag går och lägger mig.

Jag kommer behöva mycket energi i morgon.

3 thoughts on “Segt

  1. Nej nej! Inte önska regn. Du får nog användning för den fina regnrocken innan sommaren är slut. Trevlig midsommar!

  2. Lena – Jag önskade inte regn, men jag tog med regnrocken. Och fick inte använda den. På midsommar. 🙂 Hoppas du hade en fin midsommar.
    Tant Augusta – Bra tänkt. 🙂

Kommentera

