Hur man undviker regn

Jag, vi, inledde veckans andra tvådagarsmöte i dag.

Denna gång på kontoret i Täby, med ett annat team.

Efter mötet skulle vi till en restaurang där vi troligen skulle komma att sitta utomhus.

Fram till och med lunchen var vädret så fint att vi satt ute och åt.

Men någon gång på eftermiddagen mulnade det på och det kom en rejäl störtskur.

Himlen fortsatte vara hotfullt molnig och jag som inte tagit med någon jacka!

Så när mötet var slut tog jag en snabb sväng till Täby C och köpte mig en regnkappa.

En vackert gammelrosa i något gummiliknande material.

En sån som jag trånat efter länge men alltid tänkt att jag är en alldeles för varmblodig person för att kunna ha.

Men priset var rätt och inget bättre alternativ presenterade sig så den fick det bli.

Så det har naturligtvis inte regnat en droppe i kväll.

Många droppar av olika slag har dock inmundigats, bland annat en konstig spansk drink som heter kalimutxu.

Jag kan inte säga att jag rekommenderar den precis men nu har jag testat den iallafall.

Däremot kan jag rekommendera den japanska whisky, Nikka, jag testade.

Och vi har ätit gott och skrattat mycket.

Själva mötet var bra också.

Så på det hela taget en lyckad torsdag.

Även om det inte regnade.

Regnskydd; fungerar både förebyggande och akut.

Kommentera

