Mycket blandat

Man kan säga att den här dagen har både givit och tagit.

Jag vaknade alldeles för tidigt men det betydde å andra sidan att jag hann riktigt tänka igenom och lista ut hur jag skulle lösa dagens största jobbutmaning.

Sedan var det full fart på jobbfronten mest hela dagen.

En sak som det var meningen att jag skulle försöka göra visade sig för komplicerad med det givna tidsbegränsningarna.

Men då lyckades jag få de mest berörda intressenterna att acceptera en annan lösning, så det slutade ganska bra det med.

Förutom jobbandet hann jag sitta i solen en del, en snabb fikarast på förmiddagen och under lunchen.

Jag fick en spontan komplimang — jag hade samma klänning som i Finland och såg tydligen väldigt sommarfin ut — och blev bjuden på glass av närmaste kollegan och det kändes förstås roligt.

Tyvärr blev det där modiga som jag skulle göra i dag inställt.

Fast sånt händer ju och även då fick jag höra en del uppmuntrande saker.

Sanningen var ju dessutom att jag var väldigt nära att ställa in själv eftersom jag hade huvudvärk och kände mig ganska sliten efter min stressiga dag.

Så nu har jag tvättat och ägnat mig åt nagelvård.

Irriterande korta naglar igen, men den här gången blir det någon rolig färg.

Är det piglördag så är det.

Kommentera

