Allting har ett pris

Jag hostar och känner mig hängig, har dragits med huvudvärk.

En fjantig, men irriterande rethosta som jag inte vet varför jag åkt på.

Hängigheten trodde jag berodde på pollen.

Den huvudvärk jag drogs med i veckan trodde jag berodde på stress och behov av åskväder.

Sedan har jag en trilskande mage också.

Det är helt och hållet mitt eget fel; jag äter alldeles för mycket bröd och annat som magen ogillar just nu.

Jag skulle kunna skylla på stress men det är bara en dålig ursäkt; jag släppte kontrollen och nu har jag lite problem att ta tillbaka den.

I dag var jag tvungen att flytta bilen till någon plats där den kan stå till på onsdag.

Och när jag liksom ändå var klädd och ute tänkte jag att en promenad och uträtta några ärenden kunde vara en bra idé.

Tyvärr hade jag klätt mig för något helt annat än det varma, kladdiga väder som rådde i dag.

Så det tog inte lång tid innan jag fick magknip.

Akut magknip.

Jag blev tvungen att dyka in på första bästa fik och låna deras toalett.

Det är så otroligt pinsamt när jag måste göra så.

Alltså måste jag kompensationshandla, som en ursäkt alltså.

De dyraste toalettbesöken någonsin och ofta kommer jag hem med saker jag verkligen inte borde ha köpt.

Den här gången två franska bakverk (som jag slängde) och två olika chokladbitar.

Men jag kom iallafall också hem med en förlängningssladd och växter till balkongen.

Det var ju inte billigt det heller, framförallt inte växterna, men det var iallafall planerade inköp.

Nu hoppas jag på fint väder nästa helg så att jag kan lägga ut alla kuddar och sitta där och mysa.

Kommentera

