Trust in your selfie

Det känns lite konstigt det här med att jag inte tycker att jag är ett monster längre.

Jag kan liksom inte riktigt lita på den känslan.

Det är egentligen inte förrän på förmiddagen, vid första toabesöket på jobbet, som jag ser mig i spegeln på riktigt.

Och om jag till min förvåning tycker att jag ser bra ut tar jag en selfie för att kontrollera om jag såg rätt.

Ja, eller flera förstås, ingen tar väl bara en selfie; man vill ju ha några bilder att välja mellan.

Fast på sistone skulle jag nästan inte behöva det, nästan alla bilderna ser likadana ut.

Och jag tenderar att godkänna dem.

Vem vet hur det här ska sluta? Jag kommer att bli självgod och odräglig?

Ni kommer iallafall troligen ledsna på mina selfies.

Men inte jag; jag gillar att jag gillar mitt eget ansikte igen.

4 thoughts on “Trust in your selfie

  1. Nilla – Det har ju allt man kan förvänta sig av ett ansikte så det duger väl. 🙂
    Smultron – Jag hann inte i dag men det kommer flera. 😉
    Morelia – Du är ju jättevacker! ❤

Kommentera

