Smakade på Nationaldagen

Jag var inte riktigt säker på vad jag ville göra i dag.

Så jag startade lite försiktigt; körde en tvättmaskin, hängde tvätten, kalkade av min Nespressomaskin och även diskmaskinen fick gå ett varv.

Sedan tänkte jag att det där var minsann inget bra sätt att fira Nationaldag.

På med klänning, nya silverskorna och lite smink och i väg till Kungsträdgården.

Där var det många människor som smakade på Stockholm, och vädret var underbart.

Jag lyckades hitta Anna och Berik och vid Operan lät vi hela kungafamiljen få se att vi var ute och firade Nationaldag.


Ni ser ju hur glada de blev att vi var där.

Jag hade inte fattat att hela familjen skulle vara ute och åka så jag hann inte fotografera de övriga.

Men de såg lika glada ut.

Och istället försökte jag fotografera män i stiliga uniformer till häst med svenska flaggor i bakgrunden.

Det kändes så otippat att jag skulle vara ute och titta på sånt att jag ville ha bildbevis.

Efter det gick vi tillbaka till Kungsan så att även jag skulle få smaka på Stockholm.

Fast jag valde att smaka på Vietnam och det var ett bra val.


Förutom att Stockholms lokaltrafik dragit om bussen jag tänkte ta hem så att jag fick ihop onödigt många steg med tanke på nya skor blev det en riktigt fin nationaldag.

Kommentera

