Inte bara vacker

De ringde från Optikern i går.

Hon inledde samtalet med att säga att de fått utlåtandet från ögonläkaren.

Och det gjorde hon på ett sätt som gjorde mig helt säker på att de hittat något otäckt.

Men, nej; min ögonbotten är inte bara vacker, den är helt frisk också.

Det var ju skönt.

Själv känner jag mig kanske inte vacker i dag men jag tycker att jag är riktigt söt.

Tänk att det kan betyda så mycket att få gå ut och äta middag med någon som säger snälla saker till en.

Plus att jag känner mig så glad och nöjd hemma nu när saker äntligen faller på plats.

Kommentera

