Den ska ju ändå stå stilla

Det är ju inte alls säkert att ni kan se vad bilden ovan föreställer men det är kvällens kreativa insats och måste dokumenteras.

Jag har länge velat ha en mindre hylla bredvid soffan på balkongen.

För att få upp saker från golvet och ha något att ställa ifrån mig till exempel ett glas vatten när jag hänger i nämnda soffa.

Men utrymmet är mycket begränsat och det har varit stört omöjligt att hitta något passande.

Tills jag kom på att rullvagnen Råskog från Ikea var ganska perfekt i måtten och de perforerade bottnarna i hyllplanen gjorde den optimal på balkongen.

Ganska perfekt i måtten skriver jag eftersom den egentligen är lite för bred nedtill.

Men jag trodde att den bredaste biten skulle gå in under soffan.

Det gjorde den inte.

Då kom jag på vad pappa sa när jag berättade om mina planer:

Varför ska den ha hjul om den ändå inte ska flyttas?

Så jag tog bort hjulen och då passade den perfekt.

Jag har också placerat mitthyllan på en annan höjd än tänkt för att få plats med en kruka där.

Fast det kanske jag ändrar för det skulle nog vara för mörkt för att ha en växt där.

Om jag inte skulle ta och odla svamp förstås…

Nåja, jag ville bara att ni skulle veta att jag inte bara suttit och latat mig.

Jag har strukit diskhanddukar också.

Att ha en möjlighet att faktiskt ha ordning och reda är riktigt inspirerande.

Kommentera

