Alla borde ha en

I går såg jag något som fick det att kännas som att hjärtat slets ut ur bröstet.

Alla dåliga tankar om mig själv som jag — hyfsat framgångsrikt — jobbat med att undvika kom tillbaka.

Pratade med en fin vän som fick mig att må lite bättre men jag sov dåligt och kände mig fortfarande ledsen i morse.
Jag tänkte att jag behövde en kram och skulle be närmaste kollegan om en.

Men så jobbade han hemifrån i dag på grund av studiedag på sonens skola.

Jag gick ner och hämtade kaffe och funderade på om jag möjligen kunde lura honom att komma till kontoret ändå.

Precis när jag förkastat den idén kliver världens bästa norska kollega in på kontoret.

Och han skulle vara kvar här till i morgon.

Så nu har jag fått kramar, blivit bjuden på middag och haft en särdeles fin kväll.

Och fått en flaska vin att njuta på balkongen.

Norska kollegor är fina grejer.

Alla borde ha en.

Kommentera

