Varför välja?

I dag är det Mors dag.
Det är också Hamburgarens dag.

Jag älskar förstås min mamma mer än hamburgare.

Men hamburgare står ganska högt på rankinglistan de med.

Så jag bestämde mig för att det vore lämpligt att fira mamma med hamburgergrillning.

Vädret var med på noterna liksom resten av familjen.

Brorsan och svågern skötte grillen, mamma rensade jordgubbar (till efterrätt alltså) och alla hjälpte till att bära ned saker till gården.

Alla kunde komponera sin egen burgare, alla tyckte det var gott och stämningen var god.

Jag är väldigt nöjd med den här helgen, vi har åstadkommit så mycket, men också helt slut.

Helst skulle jag ha en till femdagarshelg.

Och istället blir det en fem dagars arbetsvecka.

Det har jag nästan vant mig av med.

Men roliga saker stundar till helgen och veckan efter är ju kort så jag ska nog överleva.

Kommentera

