Som ett mirakel nästan

Mamma kom hem till mig i dag igen och tack vare henne har jag ett gästrum igen.

Jag önskar nästan att jag tagit en ‘före-bild’ av rummet.

Det var fullt med kassar och lådor och möbler och…

…damm. Massor med damm.

Jag fick ont i magen varje gång jag tittade in i det där rummet för det kändes helt oöverstigligt att få undan allt som fanns där inne.

Men nu är det alltså gjort.

Det som är kvar nu är att få upp tavlor och en rullgardin och skaffa en sänglampa.

Dessutom har vi städat på balkongen och resten av lägenheten är i hyfsat skick.

Man kan knappt se golvet i källarförrådet igen, men det känns helt ok.

Att ha kommit så här långt; med gästrum, bokhyllor i hallen och förvaringslösning i en annan del av hallen känns nästan som ett mirakel.





Kommentera

