Grupparbete

Alltså jag skulle ju få en massa hyllor av olika slag någon gång mellan 8 och 11.

Jag steg således upp strax före sju och påbörjade det som skulle göras under dagen.

Och det var tur för redan vid halv nio ringde en trevlig kille och sa att de skulle komma 20 minuter senare med mina grejer.

20 minuter senare ringde han och sa att han visserligen var vid mi port men att när de började lasta ur bilen hade de sett att grejerna visserligen var märkta med mitt ordernummer men ett helt annat namn.
Osis.

Fast på sätt och vis hade jag ändå tur för de såg till att leverera mina paket bara några timmar senare.

Och då inleddes ett intensivt grupparbete; mamma och pappa var här, min kusin var här och min systerdotter Matilda var här.

Jag vill inte påstå att allt förlöpte smärtfritt; hyllsystem Elvarli fick pappa att klia sig i huvudet och mig att gnissla tänder.

Men pappa fick ordning på det till slut och mamma och Matilda byggde lådinsatser och Billybokhyllor som om de aldrig gjort något annat.

Själv ägnade jag mig mest åt handräckning, flera turer till återvinningsstationen med kartonger och annat och annan marktjänst.
Jag känner mig ganska sliten ändå och kan bara föreställa mig hur de andra känner sig.

Allt är inte klart men jag är så mycket närmare slutet.

Tack vare min fantastiska familj.



2 thoughts on “Grupparbete

Kommentera

