Helkroppsspeglar och andras kameror

Jag blir så arg på mig själv.
Jag önskar verkligen att jag kunde tycka att jag var fin inifrån.

I dag tog jag på mig en klänning, den är lite kortare än jag skulle önska.

Men jag tänkte att kan andra ha klänningar i den längden borde jag också kunna det.

Promenerade till Åhléns City för att göra några ärenden.

Och där fick jag förstås syn på mig själv i en helkroppsspegel och rasade rakt ned i avgrunden igen.

Jag kan bara inte tycka att jag ser bra ut.

Vilket väl inte vore någon katastrof om det inte samtidigt fick mig att tycka att situationen är hopplös.

Att vad jag än gör kommer jag aldrig bli fin i kroppen igen.

Och varför ska jag då försaka god mat och dryck och slösa tid på urtråkiga promenader?

Nåja. Jag ska försöka fortsätta kämpa ändå.

Men helkroppsspeglar och andras kameror; de är mina värsta fiender.

I övriga nyheter är de gamla bokhyllorna i hallen tömda och redo att bytas ut mot nya.

Så uppsnyggandet av lägenheten går iallafall framåt.

2 thoughts on “Helkroppsspeglar och andras kameror

  1. Du vet ju min story, och ja, självkänsla kan födas på nytt. Ur ingenting kom helt plötsligt en insikt om att jag är en ganska ok och skapligt skön person som har det skal jag har. Det allra viktigaste är att leva så att vi mår så bra som möjligt. Alla måste äta mat, och lagom dos med rörelse är bra. Men allt som styrs av tvång gör mer skada än nytta.

    Så talar en sann hobbypsykolog, men insikterna är iallafall egenupplevda. Stor kram❤️

Kommentera

