Upp och ner, upp och ner, repetera

Hu, vilken slitsam fredag, det har gått upp och ner hela dagen.

  • Upp – Dagens första upp var egentligen bara upp i fysisk mening; fruktansvärd kramp i benen tvingade upp mig ur sängen alldeles för tidigt för att gå runt och stretcha bort kramperna
  • Ned – Jag kunde inte somna och gick in och läste Facebook och såg den där bilden som slog omkull mig helt
  • Upp – Kära Åsa hörde av sig och sa snälla saker och fick mig att må lite bättre
  • Ned – Jobbade hemifrån och hade problem med uppkopplingen av och till hela dagen
  • Upp – När arbetsdagen var slut gick jag ut för att ta en promenad och möttes av både underbar värme och ljuvliga dofter
  • Ned – Eftersom jag var så upprörd i morse kom jag inte ihåg att betala p-avgift förrän 14:47. 14:37 hade p-vakterna lappat min bil.
  • Upp – I början av promenaden gjorde mitt knä löjligt ont men efter tre kilometer släppte det på något sätt och jag fick ihop över 10 000 steg även i dag.

Nu ska jag bara lata mig resten av kvällen och försöka att inte tänka på någonting.
I morgon blir det fortsatt röjning i lägenheten och eventuellt en tur till Ikea.

Jag har inte bestämt mig för om jag klarar att gå till den där minifestivalen, men jag hoppas det.




Kommentera

