Ner som en pannkaka

Vi var tretton vid bordet i går.

Och jag visste väl att det var en dålig sak.

Jag kämpar och kämpar med att både fortsätta gå ner i vikt och tycka om mig själv precis som jag ser ut redan nu.

Eftersom det gått ganska bra nu, med promenerandet och ätandet, och det har kännts på kläderna som om jag gjort framsteg har jag börjat känna mig lite fin ändå.

Men det är en sak att se sig i spegeln och sträcka på sig och dra in magen, att ta selfies där man kan kontrollera vinklar och anletsdrag och själv välja bild.

På en sån där tillställning tar folk bilder och det är alltid någon som tar — och lägger ut — en bild som får mig att inse att jag är så ful och äcklig att jag verkligen inte borde visa mig bland folk.

Och jag som tänkt gå iväg på en minifestival på lördag, ensam.

Nu kan jag inte ens se vitsen med att fortsätta promenera och äta rätt; ingenting ändrar sig ju ändå.

One thought on “Ner som en pannkaka

  1. Ahmed foton har ju ingenting med verkligheten att göra! Även supermodeller ser förjävliga ut när de smygfotas. Det har jag sett i skvallertidningar.
    Det är viktigare att vara söt i verkligheten än på bild, och det är både du och jag! Och så skiter vi i att vi blir fula på bilder som andra tar som inte begriper hur man ska fota oss.

Kommentera

