Den som väntar på något gott

Ni vet hur det är när man ska boka en leverans, eller upphämtning, eller vissa typer av hantverkare.

Man måste välja bland olika tidsintervall, ibland ganska långa sådana.

Just den här gången var de bara två timmar långa vilket kändes lovande.

Jag bokade det sista; 17 – 19.

Och då var jag ändå tvungen att gå tidigare från ett möte och ta sista delen över telefon i bilen på väg hem.

För även om det känns givet att ingen kommer att dyka upp förrän sista kvarten av det valda tidsintervallet kan man ju inte räkna med det.

Är man själv sen kan man väl nästan räkna med att de är i tid.

Väl hemma tjuvstartade jag och bar upp en del saker till entrén.

17:30 kom Malin och Ronnie, precis som de sagt, och hämtade en del saker de kunde ha användning för på sitt landställe.

19:00 hade de andra fortfarande inte kommit.

Så jag ringde.

Och fick veta att de var sena.

19:30 kom de faktist hit.

Och då gick det fort.

20:00 hade jag swishat betalningen och de for härifrån igen.

Nu kan jag se golvyta i källarförrådet igen.

Även efter att jag burit ner överblivet byggmaterial kommer jag fortfarande att se golvyta.

Värt både väntan och pengar.

Nu känns det som att jag tagit ett stort steg mot att komma i ordning.

Äntligen.

Kommentera

