Kompensation

Eftersom jag inte ens gick 5 000 steg i går var jag tvungen att kompensera i dag.

Så direkt på förmiddagen gick jag ut och promenerade Kungsholmen runt.

Dock inte hela vägen.

Trots kompressionsstrumpor och höga ambitioner fick jag nöja mig med en rutt på 11 kilometer.

Min bokning för att göra benen redo för våren blev nämligen flyttad till i dag av olika anledningar.

Men efter det gick jag och handlade, på väldigt trötta ben, och så blev dagens stegantal 17 688.

Vilket i sin tur ger ett dagligt genomsnitt för veckan på 12 090 och det är jag nöjd med.

Det är mitt mål framöver; ett dagligt genomsnitt på minst 10 000 så att jag kan ha dagar då jag prioriterar annat utan att dö av dåligt samvete.

Och nu när jag tillfredsställt ert behov av den här superintressanta informationen tycker jag ni ska koppla av och ha en skön söndagkväll.

Det tänker jag göra.