Törs man?

Jag tog vita jeans i dag.

Vit och rosa; det var jag i dag det.

Under den svarta vinterkappan alltså.

Peppad av kollegan tog jag efter jobbet tunnelbanan till Skanstull och promenerade hem därifrån.

En dyr promenad; en klänning och två böcker fick följa med hem.

Och en kardemummabulle från Lille Bror; det tyckte jag att jag förtjänat nu.

Men i vilket fall, det jag tänkte skriva var att den där vinterkappan fick vara uppknäppt under hela promenaden.

Kanske törs jag hänga undan den på riktigt nu?

3 thoughts on “Törs man?

  1. Tant Augusta – Men i morgon ska det ju vara 14 grader igen… Och på måndag får jag sommarhjul på bilen. Om inte det ser till att våren kommer igång vet jag inte vad. 😉

  2. Hoppas innerligt! Dubbdäcken är borta men fortfarande vinterdäck på lilla bilen. Men det är mer än fråga om tidsbrist än rädsla för halka 🙂

Kommentera

