Spännande värre!

Vilken tur att ni fortfarande läser min blogg.

För i dag var det spännande värre.

Först mötte jag ‘I will not keep calm…’

Mer roligt än spännande kanske, men väldigt oväntat.

Sedan insåg jag att jag har en ny stalker.

Ni minns väl när Fredrik Lindström brukade stalka mig på Odengatan?

Sedan han slutade med det har det varit dåligt med stalkers.

Men nu!

Nu har Christian ‘Kicken’ Lundqvist fått upp ögonen för mig.

För tredje gången i rad var han i Västermalmsgallerian samtidigt som jag.

Fast han är slug, sitter där och dricker kaffe och låtsas att han är där med en kompis och inte alls för min skull.

Men mig lurar han inte så lätt.

Jag får tänka ut något vänligt sätt att berätta att han inte alls är min typ.

Visst vill jag träffa någon, men det ska vara rätt någon, inte vem som helst.

Alltid samma sak

Det här med att satsa på en omvandling…

Se till att röra på sig och äta rätt.

Det är klart att jag vill se resultat!

Och så tycker jag att jeansen minsann blir rymligare och rymligare.

Tills den dag — som i morse — jag sätter på mig ett par nytvättade jeans och de sitter, känns det som, precis lika tajt som förut.

Då är det tur att jag har en kollega som säger att det syns jättestor skillnad.

Jag får väl sluta tvätta mina jeans; att bara hänga ut dem på vädring är tydligen ändå det mest miljövänliga och bästa för klädesplagget.