Inga 10 000 steg

I dag har jag inte gått 10 000 steg.

Jag har gått 11 751 steg.

Det började med att det var vinter igen i morse och jag tänkte att det var väl en bra anledning att ta en vilodag.

Men så när jag kom hem hade jag fått sms om att ett paket fanns att hämta på närmaste PostNordutlämningsställe.

Så jag klädde på mig och gick dit och det var sol och jag tänkte att när jag liksom ändå var ute kunde jag gå och köpa mig en god och nyttig lunch till i morgon.

Och Urban Deli på Sveavägen har jättegoda räksallader så jag gick dig och sedan råkade jag väl inte gå den närmaste vägen hem och så hade jag plötsligt varit ute och gått i över en timme.

Det blir nog inte så lätt att sluta promenera som jag trodde.

Säg inte att jag gått (SIC!) och skaffat mig en god vana?

Det vore ju som om jag blivit utbytt mot en alien eller något.

2 thoughts on “Inga 10 000 steg

Kommentera

