Göra två flugor på smällen

Om man promenerar i väg och träffar en vän för att äta lunch…

(Nej, jag åt inte brödet, jag är fortfarande strikt.)

Och sedan går runt lite i affärer, tar en paus för en kaffe innan man beger sig — fortfarande till fots — hem igen…

Men ändå inte kommit upp i sina 10 000 steg, vilket man struntar i och ägnar sig åt tvätt och lite annat istället.

Så att samvetet inte kommer ikapp en förrän framåt nio på kvällen, då man samtidigt är drabbad av ett sug som känns som en svidande hunger…

(Vilket det för övrigt mycket väl kunde vara eftersom utan brödet blev det där en ganska ynklig lunch.)

Och man snörar på sig skorna och går ut på en 40 minuters promenad kan man upptäcka att man tagit två flugor i en smäll; fått ihop dagens steg och undvikit att falla för det där suget.

Jag har visserligen kvar det där suget men nu är det så nära sängdags att jag mutar mig själv med löften om en god och riklig frukost.

