Nu är det vårstädat

Nu är det vårstädat!

Nej, nej, inte hemma hos mig.
Ha ha ha ha ha – känner ni mig inte alls?

Men på gården och i föreningens allmänna utrymmen är det rent och fint.

Och ironiskt nog var det jag som var städgeneral.

Jag är bättre på att sätta andra i arbete än mig själv.

Det sagt gjorde jag allt min beskärda del jag med.

Och jag gick ut på en promenad efteråt så att jag fick ihop mina steg.

Tydligen går man ändå en del under en vårstädning så jag behövde inte gå långt alls.

Men jag funderade en hel del på hur jag ska lyckas fortsätta få ihop 10 000 steg varje dag.

Det tar tid och är långtråkigt.

Nåja, jag får fortsätta ta det dag för dag och göra mitt bästa.

3 thoughts on “Nu är det vårstädat

  1. Tant Augusta – Ja, jag funderar på något sånt. Eller köpa en cykel och prova om det skulle gå att cykla till och från jobbet.
    Christine – Hm. Pokemons… Håller folk fortfarande på med det? 🙂

Kommentera

