Det sa bara pang, eller hur?

I dag gick jag verkligen på en promenad.

Inte alltför lång eftersom jag redan varit två vändor och handlat till vårstädningen i bostadsrättsföreningen i morgon.

Men det är verkligen otroligt vilken skillnad det är bara jämfört med för en vecka sedan.

Nu är det människor på alla uteserveringar, åtminstone de som ligger i solen.

Och jag har faktiskt själv gjort uteserveringspremiär i dag; jag och tre kollegor åkte till Pont vid Hägernäs Strand på lunchen.

Så på det sättet är livet fint, men den här veckan är seg och jag brottas med sug efter både det ena och det andra.

Än så länge vinner jag över suget och i morgon blir det både lätt och svårt.

Lätt för att jag kommer att ha fullt upp långt in på kvällen.

Svårt för att vi ska grilla korv och jag vet att jag kommer bli sugen både på det och en öl efter vårstädningen.

Håll tummarna för att jag lyckas hålla mig.

3 thoughts on “Det sa bara pang, eller hur?

  1. Måste du avstå allt? Kan inte att tillåta en korv och ett glas öl göra det mera överlevnadsbart? Lite någon gång ibland tänker jag…

  2. Åsa – Jag åt korv, men inget bröd och ingen öl. Jag kör hårt även den här veckan ut, sedan får vi se om jag återgår till Viktväktarna. Jag kände bara att jag behövde bli av med mitt oupphörliga sug efter sötsaker och bröd.

Kommentera

