Albylben, solglasögon och glassar.

Det fick bli en promenad Kungsholmen runt i dag.

Min fuskversion iallafall; en mil räcker gott och väl för mig.

Eftersom det var runt 15 grader ute både enligt min termometer och väderappen tog jag min rosa trenchcoat.

När den var ny visade jag den för någon som inte tyckte den var snygg så den har hängt oanvänd länge.

Men nu har jag bestämt mig för att jag gillar den och att det ju är det enda som räknas.

Vädret var fantastiskt och jag mötte många albylben — vet folk vad Albyl längre? — som fick vara ute för första gången i år.

Och överallt köade folk för eller åt glass, väldigt irriterande när man själv inte får hemfalla åt sådana onyttigheter just nu.

Så det var tur att jag själv, liksom många andra, sportade solglasögon och kunde gömma mina lystna blickar.

Nu ska jag börja fundera på vad jag ska ha på mig i morgon — dags att gå till jobbet igen.

Och försöka se till att jag kommer i säng i tid.

Jag har som vanligt när helgen är lite längre lyckats vända på dygnet.