Med avbrott för teater och nytt dygn

Jodå, jag fick ihop mina 10 000 steg i dag också.

På sätt och vis.
Vid halv åtta stegade jag hemifrån med målet att vara utanför Klara Soppteater fem i halv nio.
Det var jag också, fast först var jag tvungen att dyka in på ett apotek (tack och lov att det låg ett som alltid är öppet på vägen) och köpa skavsårsplåster.

Jag hade nya skor på mig nämligen.

Men trots skavsåret hade jag då fått ihop drygt 4 500 steg.

Sedan åkte jag med Scandal Airlines och Scan Britt Andersson på en turbulent och underhållande flygtur.

Föreställningen var lite längre än vanligt så klockan var redan efter elva när jag påbörjade min promenad hemåt.

Och hann bli midnatt innan jag hann hem vilket betydde att i stegstatistiken gick jag bara 9 459 steg den 29 april.

Fast egentligen var det ju 11 019.

Det är viktigt eftersom jag ju lovat mig själv att gå minst 10 000 steg varje dag.

Vilket betyder att i morgon — i dag — måste jag gå minst 11 560.

Med skavsår.

Det ska nog gå, med Compeed och gamla, snälla skor.

Kommentera

