Fire in the hole

Jag hade tänkt ägna mig åt nagelvård och tvätt i kväll.

Att fira Valborg brukar vara kallt och ganska meningslöst i min mening.

Men när en fin vän hörde av sig och lockade med trevligt sällskap och middag hängde jag med förstås.

Promenaden till brasan hjälpte till så att jag kom över dagens stegmål.

Och lite maffigt är det med en så stor eld.

Även om det tog ett tag innan den fick fyr; tredjeklassarna som tågade i fackeltåg för att tända elden förstod nog inte när kvällens hejaledare ropade ‘Fire in the hole’.

Och som vanligt var det kallt.

Det går ju inte att värma sig vid såna där brasor heller.

Antingen befarar man att man ska ta eld eller så blir man rökförgiftad.

Så när vi sett eld och luften fylldes av krutrök från fyrverkerier vandrade vi hemåt igen.

Och det känns faktiskt fint att ha varit lite traditionell för en gångs skull.

Kommentera

