Råkade tänka lite fel

Efter en extremt stillasittande dag, på grund av arbetade hemifrån tänkte jag ut en lite längre rutt än vanligt.

Problemet var bara att rundan visade sig var ännu lite längre än jag tänkt.

Och att jag satt på mig ett par helt nya skor så jag gick långsammare än vanligt.

Förutom på slutet då jag gick snabbare än jag någonsin gjort de här två veckorna.

Mobilen hade nämligen signalerat att batteriet höll på att ta slut.

Och jag hade ju valt att fortsätta kämpa och gå eftersom jag annars inte skulle få en komplett kartbild.

Att den skulle bli ofullständig för att batteriet tog slut var ju oacceptabelt.

Men det var ändå en riktigt skön promenad; Stockholm är som gjort för promenader.

4 thoughts on “Råkade tänka lite fel

  1. Tant Augusta – Jo, jag har gympaskor, självklart, men även såna måste ju förnyas ibland och nu hade jag köpt en ny modell. Varför är det så svårt att knyta lagom hårt? Fick stanna och knyta om flera gånger; för hårt, för löst, för hårt, för löst…

Kommentera

