Tur man är förberedd

Jag håller på att bli tokig på mina naglar.

Hur jag gör skivar de sig och går sönder.

Speciellt när jag är ute och reser.

Det är nästan mer regel än undantag att minst en nagel får någon skada då.

I går kväll när jag hade nymålade naglar och plockade ihop vad jag skulle ha med mig i dag tänkte jag:

Inte ska jag väl ha sån otur att något händer nu när de är fixade enligt alla konstens regler och jag bara ska vara borta en natt…

Men som tur var, vis av erfarenhet stoppade jag ändå ner ett lack i den färg naglarna var målade i och ett överlack.

Så nu ska här lagas nagellackskada.

Kommentera

