Jag tog tillbaka Drottninggatan

Drottninggatan har alltid varit ett av mina favoritstråk.

Och Åhléns City ett av de ställen jag gillar bäst för shopping; där finns både sånt jag behöver och sånt jag vill ha.

För två veckor sedan försökte en idiot skrämma bort mig från de här platserna.
Men i dag planerade jag min promenadrunda så att jag tog tillbaka Drottninggatan.

Och Åhléns City.

Det var första etappen på min rutt och jag gjorde av med en stor del av skatteåterbäringen.
Sedan promenerade jag Drottninggatan hela vägen därifrån till Obsevatorielunden.

Nästan alla spår efter vad som hände är borta men det var ändå omöjligt att gå där utan att tänka på och känna sorg för dem som drabbades.

Själv drabbades jag dock bara av ett riktigt elakt regn; ihållande, kallt och vasst.

Men det började iallafall inte förrän jag bara hade en kilometer kvar hem så jag överlevde det med.

Kommentera

