Som en åsna

Jag hade ju tänkt att måndagens promenad skulle bli startskottet på ett nytt ryck.

Bli mig själv igen; bli hon som äter rätt och ser till att få ihop sina 10 000 steg varje dag.

Minst.

Synd bara att jag fick ett smaskigt skavsår under vänster fot.

Konstigt nog är det ju ändå så att precis lika envist som jag kan hålla fast vid dåliga vanor, lika envist kan jag göra det jag föresatt mig.

Även när jag inte borde.

För det var nog egentligen ingen bra idé att vara ute och promenera i över en timme på ett sönderstucket skavsår.

Men jag kunde bara inte låta mig stoppas redan dag 1.

Envis och dum som en åsna.

För nu kanske jag blir tvungen till ett ännu längre uppehåll än om jag låtit skavsåret vila i dag.

Men det var skönt iallafall och jag har skött ätandet riktigt bra i dag också.

Varsågoda att tala om hur duktig jag varit.

En duktig åsna.

2 thoughts on “Som en åsna

  1. Bra Katarina! Kolla om du kan hitta flytande skavsårsplåster på apoteket och pensla på, så ska det inte göra lika ont. ❤

Kommentera

