Avbrott för sol

Väderleksprognosen för den här helgen lovade verkligen inget gott.

Molnsymboler vareviga dag.

Och i torsdags och i går var det ju verkligen så.

Passade ju bra både med gråmulet väder och deppattack i går; långfredagen ska ju inte vara munter om man nu verkligen ska minnas anledningen till påskhelgen.

Men i dag när jag skulle ut till min bror och hans familj på Ingarö var vädret plötsligt hur fint som helst.

Kallt och blåsigt, javisst, men blå himmel och solsken vilket gjorde både bilturen och den vattennära vistelsen ljuvlig.

Vi åt god mat, målade ägg, spelade rysk äggroulette — nej, jag lyckades inte undvika att få rått ägg i pannan — och åt en ljuvlig cheesecake brorsdöttrarna bakat.

Äggrouletten och kaffet med efterrätt ägnade vi oss åt nere i strandhuset där solen sken in och gav hopp om vår.

Sinnena är härmed lyfta och möjligen har jag återfunnit lust och styrka att ta tag i mig själv och livet igen.

2 thoughts on “Avbrott för sol

Kommentera

